Pages

Subscribe:

Sunday, May 3, 2009

::gakuen::

"Oit,G-Joe,Payeh,Meri,Luwi,Cerah!Bangun la weh,smaye subuh tu!!"

Teringat pula kisah Kamen di maktab tercinta.Itulah ayat yang seringkali saya laungkan pagi-pagi di B11 Right.Alhamdulillah,saya tiada masalah untuk bangun awal,mungkin kerana saya pun tidur awal.Dan syukur,Allah telah memilih saya untuk menunaikan solat subuh berjemaah di Surau Al-Khairiah.Bukan saya tidak mengajak teman2 sebilik,namun,faham2 sahajalah,setiap orang macam mana.

"Make gapo DS,Mar?"

Ini pulak soalan kerap yang ditanya kepada saya selepas diorang bangun.Adeh.Adakah rupaku meyerupai tokei DS?Nak tak nak jawab je la,kadang2 jawab "Puasa" sebab makanan DS pagi2 kadang2 tak kena dengan sistem penghadaman saya.Lepas itu tengok jam,baru 6.40,awal lagi ni.Apa lagi,landing sekejaplah atas katilku yang empuk tu.Dalam 10 minit,barulah bersiap-siap pakai uniform.Kalau masa pakai vest BWP dulu,baju sekolah jarang2 gosok.Tabiat buruk betul.

"Assalamualaikum.Selamat pagi.Awalnya."

Antara ucapan yang saya dengar pagi2.Saya keluar dari bilik saya tepat pukul 7 pagi dan terus menuju ke Dewan Besar untuk "morning call".Kenapa saya kena pergi awal?Common-sense lah,saya BWP,takkan nak bagi contoh yang buruk pulak kan?Lagipun,menepati masa itu penting.Sampai2 Dewan Besar,kerja saya?Pasang mikrofon di P.A system.Lepas tu lepak sekejap kat backstage,dengar MP3,baca buku dan lain2.Pukul 7.15 pagi,barulah nampak batang hidung BWP lain,dan salah seorang antara kami yang akan jadi emcee untuk pagi tersebut.Selalunya,giliran saya pada hari Selasa kerana mereka ingin menyeksa saya dengan English Day.Aduh.

The Classroom (2007)

Masa tingkatan empat,dapat masuk 4 Luqman,kelas kat tingkat atas sekali,paling hujung menghadap blok tingkatan 5.Mula2,budak lelaki dan perempuan boleh kata tak bertegur sapa langsung,masing2 buat hal sendiri je.Masuk sem 2 barulah aktif sikit,masing2 mula bergurau.Ingat lagi,G-Joe aka Azizul masa sem 1 senyap gila dan selalu digelar "Siam Bukit".Sem 2 je asyik2 bertekak dengan Mirah Nordin.Fuh.Boleh kata dioranglah penyeri kelas kami yang dahulunya senyap.Kat sini nak describe sikit pasal classmates masa form 4.

The Boys

Faqih
- Dia ni senyap.Mula2 selalu tertukar dengan G-Joe.Bijak maths.

G-Joe
-Budak Ganu.Orang kuat PAS.Hehe.Kadang2 dia gelak macam tak ingat dunia.

Luwi
-Dulu sama2 SIC,tapi masa kat PC baru tegur dia.(Sebab nak pinjam charger MP3,hehe).Senyap,tapi dia pendengar yang baik.

Safwan
-Presiden silat.Ingatkan dia ni jenis pemalu dengan rendah diri,rupanya tidak.

Cerah
-Mula2 kenal masa MISRA.Layan jugak dia mula2,lama2 dah kurang.

Pume
-Presiden homeroomku.Ceria sokmo.Kalau dia bercakap,takde yang boleh mencelah.

Chong (Arief)
-Dia selalu tidur,tapi keputusan exam,selalunya Maths mesti gempak.

Uzair
-Budak rajin.Kesian asyik2 kena kutuk "Tua" je.

Arafat
-Deskmate.Selalu mintak ajar bahasa kelate.

Amri
-"Malik Noor" Junior.Rapat dengan dia masa mula2 datang lagi.Selalu buat kerja sama2 dengan G-Joe.Suka tengok diorang bergaduh,terutama bila Amri sorok G-Joe punya rokok.(kira mencegah kemungkaran la ni)

Payeh
-Lucu.Perkataan tu dah cukup bagi menjelaskan sifat dia,tapi dia bijak.Study sambil relaks atas katil je.Pernah membodohkan aku masa awal Form 4,cheh.


The Girls

Azzah
-Macam ketua bagi pihak wanita sebab dia yang selalu menyuarakan pendapat bagi pihak mereka.Sporting dan cooperative.

Atikah
-"Ape ni?" adalah perkataan larangan baginya.

Laile
-Budak Ganu.Selalu bersama Azyaliyana.Laile,aku masih mengingati pertanyaanmu mengenai sesuatu yang unexpected pada awal tahun!:P

Azyaliyana
-Dia senyap je.Budak baik dan bijak.Tapi baguslah dia senyap pun,kira dia menjaga tatasusila dia sebagai muslimah.Budak lelaki pun jarang tegur dia.

Ines
-Budak kacukan cina-melayu.Baru tahu bahawa dia pernah sekolah rendah sekali.Ish3,kecilnya dunia.

Nessa
-Taktau apa pun pasal dia masa Form 4,Form 5 tu barula kenal pasal SEM.

Zahidah
-Selalu kena buli dengan budak lelaki sebab saiz dia.

Fatihah

-Minat Korean Drama.Pernah budak lelaki (termasuklah diriku) kenakan dia sampai nangis.

Asilah
-Taktau banyak,cuma G-Joe selalu kaitkan dia dengan Uzair,bini Uzair katanya.Haha.

Mirah
-Suka tengok dia gaduh dengan G-Joe dan budak2 laki lain.Ganung mung pekat Mirah weh..

Sunira
-Fakta : Sekali je pernah cakap dengan dia.

Ada lagi ke?Tak ingatlah.

Anyway,4 Luqmanians,you guys taught me the true meaning of friendship.
May our ukhuwah lasts until the end of our lives,and if God willing,we might meet in Heaven,InsyaAllah.





5 Orde Kosmos pulak?Tunggu....









0 orang tak puas hati:

Post a Comment